Jobba hos oss

Vårt mission är att hjälpa så många som möjligt att välja rätt abonnemang och tjänster

Vi hjälper människor att spara tid och pengar

Comparico utvecklar och driver sajter som gör det enklare för människor att jämföra abonnemang och tjänster inom telekom, ekonomi, jobb och försäkring. Sajterna hjälper inte bara människor att spara tid och pengar utan genererar samtidigt kunder av hög kvalité till våra samarbetspartners.

Vår första sajt lanserade vi redan 2011 och nätverket har idag vuxit sig till ett av Sveriges ledande nätverk av jämförelsesajter med över 2 miljoner besökare årligen.

2011 startades bolaget
12 år av lönsamhet
0 kr i riskkapital
100 % remote work

Våra värderingar

Användaren först

Genom att fokusera på användaren i första hand utvecklar vi fantastiska jämförelsetjänster som användare litar på, återkommer till och rekommenderar till andra vilket även gynnar oss och våra samarbetspartners.

Ständig förbättring

Vi firar gärna våra framgångar och visar varandra uppskattning men är aldrig nöjda med var vi är, det finns alltid utrymme för förbättring. Det är de små inkrementella förbättringarna över tid som skapar stora värden.

Tänker långsiktigt

Vi har inga problem med att ta beslut som har negativ påverkan kortsiktigt men positiv påverkan långsiktigt. Vi blickar framåt i tiden och positionerar oss för vart marknaden är på väg istället för att reagera på hur den ser ut idag.

Ifrågasätter och testar nytt

För oss finns inga sanningar om hur man ska göra eller tänka. Vi växer av att ifrågasätta befintliga lösningar, tänka okonventionellt, experimentera och göra misstag. Utforma hypotes > Testa > Utvärdera > Implementera. Börja om.

Privatliv = privat liv

Ingen anställd behöver vara tillgänglig utanför arbetstid. En tydlig kontrast mellan arbetsliv och privatliv är nyckeln till att kunna utföra ett exceptionellt arbete för att sedan kunna koppla bort och vara närvarande i privatlivet.

Frihet under ansvar

Vi bestämmer själva var vi arbetar, hur vi arbetar och när vi arbetar som bäst. Målet är att ha en optimal balans mellan att vara maximalt produktiv under arbetstid och samtidigt ha tid och energi över till privatliv.

Hur det är att jobba hos oss

Vad du får
  • Work from anywhere. Arbeta från var du vill förutsatt att du kan utföra ditt arbete på optimalt sätt.
  • Flexibla arbetstider. Arbeta de tider som passar bäst för dig. Hos oss anpassar du dina arbetstider så att de passar ditt privatliv istället för tvärtom.
  • Möjlighet att påverka arbetsprocesser. Hos oss har du stora möjligheter att påverka hur vi arbetar med processer och vilka tjänster vi använder.
  • Mycket fokustid. Förutom några stående check in-möten håller vi våra kalendrar tomma och lämnar gott om plats för fokus och kreativt arbete.
  • Full utrustning. Som medarbetare får du låna en bärbar dator, stor skärm, hörlurar, webcam och andra tillbehör som behövs för din roll.
  • Känna ägandeskap. Hos oss äger alla sina arbetsområden. Det innebär ett stort ansvar och stora möjligheter att påverka företagets utveckling.
  • Tjänstepension och Friskvårdsbidrag.
Vad du slipper
  • Pendla till ett kontor. Eftersom vi inte har något kontor så slipper du lägga tid på pendling. Värdefull tid som du kan lägga på betydligt roligare saker.
  • Störas av kollegor. Ditt eget arbete är viktigast och du bestämmer när du kan hjälpa medarbetare i deras arbete.
  • Onödiga möten. Förutom stående check in-möten så är vi selektiva med att boka in möten och vilka som behöver närvara.
  • Vara nåbar utanför arbetstid. Våra tjänster skapar värde för samhället men inget är så brådskande att du behöver vara nåbar utanför arbetstid.
  • Stress och press utifrån. Eftersom vi bara utvecklar egna tjänster och inte har några investerare så bestämmer vi själva våra mål och arbetstempo.

Remote only sedan 2020

Comparico grundades i Uppsala och hade kontor där fram till pandemins utbrott 2020 då alla började jobba hemma istället. Vi insåg efter ett tag att både vår livsbalans och produktivitet ökade så när restriktionerna släpptes och alla förväntades återgå till kontorsarbete så valde vi istället att stänga kontoret och köra remote only.

Även om vi huvudsakligen ses online, så träffas vi in person några gånger per år för att fira framgångar och brainstorma nya idéer. Genom regelbundna träffar kan vi kombinera friheten att arbeta hemifrån med glädjen att arbeta tillsammans.

Vi ser det även som en konkurrensfördel att kunna erbjuda att arbeta från var som helst. För att uppnå våra högt ställda mål behöver vi kunna rekrytera exceptionella medarbetare från hela världen.

Roller vi söker just nu

Senior system developer Heltid Remote Vi söker en Senior System Developer som vill leda utvecklingen av vår nya plattform för prisjämförelser och omdömen inom telekom. Rollen passar perfekt för dig som länge drömt om att få använda din expertis till att bygga en plattform från grunden enligt dina preferenser, helt utan legacy-kod eller specifika krav på tech stack. Läs mer och ansök